canviar de ciutat, de feina, d'amics... un dels meus hobbies, què us he de dir! començar de zero... m'agrada i a la vegada em fa ser cada cop més forta... però no sempre es pot ser forta i a vegades caus i no saps com aixecar-te... Al final he après a plantar arrels i aquí estic, a Munic amb el meu xicot i una preciositat de fillet :)

 

diumenge, de juliol 18, 2010

Kocherlball - el ball dels cuiners de Munic

Al segle IXX (cap el 1880) cap a 5000 criats (cuiners, criadores, missatgers, etc.) es trobaven a l'estiu cada diumenge al matí entre les 5 i les 8 per ballar a la torre xinesa dels jardins anglesos de Munic (Chinesischen Turm). Es trobaven al matí tan d'hora per poder anar a treballar després. Al 1904 se'ls va prohibir trobar-se perquè va ser considerat èticament incorrecta. Al 1989 per celebrar el 200è aniversari dels jardins anglesos es va recuperar el Kocherlball i des de llavors té lloc el 3r diumenge de juliol, o sigui avui!

El Gil i jo ens hem llevat a les 6 del matí per poder-hi assistir. Actualment comenca a les 6 del matí i acaba a les 10. Hi ha gent que hi va sense haver dormit, altra havent dormit un parell d'hores. A partir de les 4 del matí ja hi ha gent amb canelobres, espelmes i menjar, perquè cap recordar que a la torre xinesa hi ha un Biergarten i als Biergartens bavaresos està permès portar menjar però no beguda. Tots vestits amb Dirndl o Lederhose, els vestits tradicionals bavaresos i disposats a ballar o a aprendre els balls tradicions de Munic.

Nosaltres hi hem anat amb la Maria. Hem arribat cap a les 7, hem esmorzat una botifarra blanca amb mostassa dolca acompanyat d'una bona cervesa. Hem ballat una miqueta amb el Gil que ho ha disfrutat de veritat i cap a quarts de deu hem tornat a casa.

Ha estat una vivència única que no té res a veure amb l'Oktoberfest i que val la pena veure. L'any que ve hi anirem a les 4 per poder veure la torre xinesa envoltada de llums d'espelmes i viure com el dia va neixent.

Aquí algunes fotos:



8 Comments:

Anonymous Montse said...

Hola!
Segueixo el teu bloc des de fa temps.
Et voldria fer una pregunta: aquesta "festa" la fan un cop a l´any? Dintre d´uns dies vindré a Munic i si ho celebren cada diumenge, potser hi aniria!
Gràcies,
Montse

10:54 a. m.

 
Blogger niaixoniallo said...

doncs em sap greu, però és només un cop a l'any, el tercer diumenge de juliol... hauràs de tornar l'any que ve! ;)
Que vagi molt bé per Munic!!
Núria

1:53 p. m.

 
Anonymous Anònim said...

Els avis del Gil et feliciten per participar en les festes del país. El Gil serà un bavarès de primera, amb tanta tradició. A la primera foto es veu que li agrada la botifarra blanca bullida i el bretzel. (¿La cervesa i la mostassa, també?).
Fins ben aviat!

8:42 p. m.

 
Blogger niaixoniallo said...

doncs jo crec que si la tastés segur que li agradaria! amb lo "jalón" que és... tot cap dins! :)

12:31 p. m.

 
Blogger niaixoniallo said...

L'autor ha eliminat aquest comentari.

12:31 p. m.

 
Blogger willy said...

tu creus que és normal fer aixecar el teu fill a les 5 del matí i posar-lo al costat de l'home de la foto.. :)
ja veuràs com el Gil t'ho recordarà quan t'envii a la residència ;)
una abraçada

12:24 a. m.

 
Blogger niaixoniallo said...

Doncs sembla que no es vol esperar a portar-me a la residència per fer-m'ho pagar. Ara es pensa que cada diumenge toca anar a ballar a les 6 del matí... Avui se m'ha despertat a les 5 ;) Visca les migdiades!!!!
Per cert, el Rico em demanava quan tornes a Manresa per anar a escalar amb tu... Tens data de tornada?
Records!

10:28 p. m.

 
Anonymous Montse said...

T´escric des del Goethe Institut.
Ahir vaig a nar al Auer Dult!!
Grüsse! Viel Spass!
Servus!

1:46 p. m.

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home