canviar de ciutat, de feina, d'amics... un dels meus hobbies, què us he de dir! començar de zero... m'agrada i a la vegada em fa ser cada cop més forta... però no sempre es pot ser forta i a vegades caus i no saps com aixecar-te... Al final he après a plantar arrels i aquí estic, a Munic amb el meu xicot i una preciositat de fillet :)

 

dilluns, de novembre 10, 2008

Kandinsky a Munic

A la Lenbachhaus hi ha una exposició especial sobre Kandinsky; bé, de fet n'hi ha dues. Una sobre l'obra abstracta més posterior en la vida del pintor i una sobre l'obra primerenca gràfica. Les dues estan bé, però a l'abstracta hi ha obres que enamoren. Sí, ho dic així, avui m'he tornat a enamorar.

"Einige Kreise" és una (o l'obra) que m'ha fascinat i robat el cor. Em mirava les altres obres i no podia deixar de girar el cap cada 20 segons a mirar "einige kreise". Com una atracció. Increible, amor a primera vista!



"Blauer Himmel" també m'encanta. Aquest espai blau de llibertat, blau símbol de l'espiritualitat, contrari al materialisme, la que havia d'envoltar l'artista, allunyant-lo de les banaliats materials i traidores d'un món ple de canvis de principis de segle XX.



"Trenta", una obra realitzada en època difícil (época de guerres), mancada de color però plena de formes diferents, trenta formes exposades en caselles blanques i negres.



Genial totes, genial "alguns cercles / einige kreise", d'una bellesa indescriptible...

ich liebe Kandinsky, ich liebe seine Sicht der Welt, bunt, geometrisch aber nicht geschlossen...

1 Comments:

Blogger mpons said...

Llàstima que no tingui previst d'anar a Munic: no em perdria aquesta exposició de la Lenbachhaus. Aquí davant mateix, a la paret de damunt el meu escriptori, hi tinc penjat un Kandinsky, i d'altres pengen també per la casa. També dormo amb els seus cercles.

11:09 a. m.

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home